Gastspreekster deel 3 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Dewi - WaarBenJij.nu Gastspreekster deel 3 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Dewi - WaarBenJij.nu

Gastspreekster deel 3

Door: Dewi

Blijf op de hoogte en volg Dewi

06 Augustus 2008 | Indonesië, Batavia

Daar ben ik ( niet Dewi!) weer met een update van afgelopen 3 dagen. Doordat Dewi druk bezig is met het regelen van haar visum, heb ik tijd zat om haar blog voor jullie bij te houden. Komt ie dan:

Maandag 4 Augustus
Na lekker geslapen te hebben in ons luxe hotel moesten we op pad gaan voor het visum van Dewi. Haar visum verloopt as zaterdag en door een aantal misverstanden is dat nog niet verlengd. Van de jongens uit Bandung hadden we gehoord dat het Nederlands consulaat het wel kon verlengen, dus wij daarheen. Helaas die kon ons niet helpen en stuurde ons door naar het immigratie kantoor. Dat was helaas gesloten dus moest het uitgesteld worden tot morgen.

's middag hebben we wat gegeten in de mall en zijn we daarna naar de universiteit gegaan waar Dewi les heeft gevolgd. Erg gezellig nog met de bewakers gekletst. Ook heel mooi om te zien dat scholieren hier nog in uniform lopem, al is het op de universiteit alleen verplicht tijdens speciale dagen.

's avonds hadden we afgesproken om met wat nederlandse studenten naar de bioscoop te gaan. Dewi en ik wilde eigenlijk naar een andere film, maar wij waren de enige twee die daar een kaartje voor hadden gekocht dus ging dat niet door. We konden nog wel binnen in de zaal waar The mummy 3 draaide. Zoals de meeste wel weten, dat is echt niet het soort film waar ik van hou! Zoo nep.. maar goed bij gebrek aan beter.

Dinsdag:
Dewi had het plan gekregen om van de dokter een briefje te krijgen waarin staat dat ze een week niet mag vliegen zodat haar visum verlengd zou worden met een paar dagen en ze dus het land uit zou gaan als ik ook weer naar huis vertrek. De ene dokter wilde wel mee werken.. Geef ze wat geld en ze zijn overal wel voor in.
Helaas wilde ze bij het immigratie kantoor niet mee werken, dus zit er nks anders op dan dat Dewi komend weekend even naar Singapore vliegt.

's middags hebben we cultureel gedaan en zijn we naar house of Sampoerna gegaan. Dat is een museum over het ontstaan van de sigaretten fabriek. Daarna natuurlijk nog wel een lekkere portie tiramisu op in het restaurant ernaast.

's avonds hadden we afgesproken in de mall om met de nederlandse studenten nog wat te gaan eten. Dat liep een beetje uit waardoor we moesten haasten om onze trein te halen. Jaja Dewi en ik zijn vertrokken naar Bali! Helaas zaten alle vliegtuigen vol dus moesten we wel met de trein, ferry & bus. Totaal weer een reis van 13 uur. De bus en trein kraakte aan alle kanten dus we zijn blij dat we heel aangekomen zijn. Het was ook maar 105.000 Roepiah pp.. omgerekend ongeveer 8 euro. Veel meer konden we er dus niet van verwachten.

Nu zitten we lekker in Bali, in een uiterst smerig hotel. Hebben net daarom maar een scootertje gehuurd zodat we lekker heel de dag kunnen rond crossen. Wel even wennen om hier links te rijden!

Ik ga proberen toch nog een beetje bruin te worden, anders gelooft niemand dat ik hier ben geweest!

Tot snel & Hadoe!

Kus

Dewi & Moniek

• 06 Augustus 2008 - 17:05

Renzo:

jij schrijft veel meer en vaker dan die Indo.

Hoop dat jullie beide het in ieder geval leuk hebben daaro!

Als je op Bali nog zit moet je een rooie nasi goreng proberen. Nee, is niet heet

• 06 Augustus 2008 - 18:42

Lientje:

Hoi Dewi & Mo,

Leuk al die updates. Ben wel benieuwd naar de foto's.

Dikke kus

• 07 Augustus 2008 - 09:50

Sandra DML:

Hey meiden,

Leuk zo vaak een update te krijgen. Lijkt me echt super hor Bali! Ik heb inmiddels ook vakantie. Nu kijk ik hier in Oosterhout uit het raam, maar geen zonnetje... Het is elke keer maar een paar dagen zomer in NL. Maar ik mag niet klagen, want over 1,5 week ga ik 2 weken naar Italie!!!

Meiden geniet van jullie reis!

Liefs Sandra

• 08 Augustus 2008 - 17:19

Lianda (dewi"s Mam):

Zo mo effe in een sneltreinvaart overal naartoe zodat je nog wat van het land gezien hebt maar wel leuk dat je al een beetje "thuis" bent daar want ja de tijd schiet alweer op en je gaat zo weer naar huis toe dussss nog lekker even genieten doe ze allemaal de groeten daar dikke kus Jos en Lianda

• 08 Augustus 2008 - 20:33

Elly:

Hoi Moniek en Dewi,
    Leuk dat jullie tijd maken om ons op de hoogte te houden.Kijken uit naar jullie foto´s. Geniet ervan meiden.
    Groetjes van de gezusjes de Hoon, kus uit Rijsbergen, Elto

• 27 Augustus 2008 - 16:22

Marianne:

Hoi Dewi,
    He,he,eindelijk tijd om even een berichtje voor je achter te laten.
    De rommel van de vakantie is weer opgeruimd en alles gaat hier weer zijn gangetje.
    Wat gezellig dat je vriendin je opzoekt in Indonesie.
    Ik begrijp dat jullie het heel gezellig samen hebben.
    Nog even lekker genieten en dan straks starten op je nieuwe stageplaats.
    Ik hoop dat het allemaal goed gaat en dat je leuke collega's hebt.
    Geniet ook nog maar van het lekkere weer ,met de wetenschap dat het hier nog steeds geen zomer is.
    We hopen nu maar met z'n allen op een mooie NAzomer.
    Voor nu nog veel plezier op Bali en tot een volgende keer.
    Veel groetjes van ons allemaal,Marianne