Gastspreekster - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Dewi - WaarBenJij.nu Gastspreekster - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Dewi - WaarBenJij.nu

Gastspreekster

Door: Dewi

Blijf op de hoogte en volg Dewi

31 Juli 2008 | Indonesië, Batavia

Ja mensen zoals de meesten van jullie al wisten kwam er hier een lief meisje mijn opzoeken. Op haar hyves heeft ze al het een en ander meegedeeld maar ik heb het even van haar gekopieerd en hier aan toegevoegd zodat jullie ook op de hoogte zijn van haar ervaringen....

Moniek says: "Hallo allemaal!"

via deze weg laat ik even weten dat ik veilig ben aangekomen in Indonesia.
Nadat mijn lieftallige broertje (en Frankie) mij op Schiphol hadden afgezet moest ik nog twee uur wachten totdat mijn gate open ging. Ben dus lekker ergens gaan zitten met me boekje. Daarna moesten we in de rij voor tassen controle. Ik had het geluk dat ik alleen was, en dus uit de rij werd gehaald waardoor ik door de goldcard members ingang mocht(helaas hadden ze geen plaatsen meer over ;-) .

Vlucht ging allemaal lekker rustig. Doordat iedereen een eigen schermpje had met teveel films, series, en muziek waaaruit je kon kiezen had ik bijna geen tijd om te gaan slapen! Na een vlucht van ongeveer 12 uur kwam ik aan op Singapore airport. Daar had ik een uurtje om over te stappen op mijn vlucht naar Jakarta. Gelukkig zijn de bordje daar erg duidelijk dus ik was erg blij dat ik aankwam bij de Gates E. Helaas begon het bij Gate 26 en ik moest Gate E5 hebben. Ik dacht slim te zijn om op die roltrappen te gaan zodat ik sneller zou zijn. Loop ik op die roltrap af en wil me voet erop zetten.. gaan ze allemaal de andere kant op. Even vergeten dat hier alles links is ;-)
Die paar mensen die zaten te kijken moesten al lachen.

Nou ruim op tijd bij mijn gate aangekomen. Die vlucht is ook soepeltjes gegaan.. Op vliegveld aangekomen moest ik eerst een visum halen, daarna nog langs immigratie balie, en toen kon ik eindelijk mijn koffer pakken! Zie ik opeens bij de ingang een gek met een Holland vlag staan!

Dewi wist gelukkig waar we heen moeten en spreekt ook goed indonesisch dus gingen we eerst met de bus naar Blok M (centrum van Jakarta) daar stond de chauffeur van haar oom en tante op ons te wachten en die mochten we heel de avond " lenen". Luxe!
Dewi had afgesproken om met een paar Nederlandse studenten van haar opleiding te gaan eten. En wat ga je het eerst eten als je in Azie bent: Pizza natuurlijk!
Er was ook nog een livebandje aan het spelen, helaas stond het geluid zo hard dat we elkaar niet meer konden verstaan.

Daarna allemaal in " onze" auto en de chauffeur zou die andere studenten ook thuis brengen. Volgens mij heb ik dezelfde straten wel vier keer gezien. Een TomTom zou hier niet gek zijn.

Daarna zijn we naar de oom en tante van Dewi gegaan waar we bleven slapen. Nog even geklets maar het was hier al 1 uur 'snachts dus die gingen gauw slapen. Ik met mijn jetlag was nog totaal niet moe, dus ik ging even op inspectie in de badkamer. Wil ik naar binnen stappen, schiet er opeens een kakkerlak weg! Heel het huis weer wakker door mijn gegil, en ik hoorde ze allemaal lachen in de slaapkamer. Dat was dus mijn eerste ontmoeting met de kakkerlakken hier ( het is er voorals nog bij 1x gebleven!). Voortaan draag ik wel overal slippertjes!

Vannacht lekker geslapen, en de tante had al de Japanse Mcdonalds besteld voor ons dus het ontbijt stond klaar. Lekker rijst me vlees. Is erg lekker, maar doe mij maar gewoon een lekker boterhammetje 's ochtends!

Daarnet lekker gedoucht.. oftewel pannetje water over je heen gooien in de badkamer. En het was boven verwachting verfrissend! Nederlanders zijn dus veel te verwend.. het kan ook gewoon met emmertjes water!

Vanmiddag gaan we even wat grote Shopping Malls bekijken, en vanavond clubben met een oom en tante van Dewi. Ben benieuwd!

Tot snel!

Cium

JA ze is wat sneller dan mij, hier volgt deel II

s middags nam Dewi me mee naar een Mall. Alle hangplekken hier zijn grote Malls waar heel veel winkels en restaurantjes in zitten. Deze Mall was een van de duurdere, met winkels als Dior & Gucci. Het was dus vooral window shopping.

's avonds werden we door een andere oom en tante van Dewi opgehaald om uit te gaan. Dewi en ik wisten nog niet waar we heen gingen dus we zaten in spanning te wachten. Eerst mist die oom de afslag, en wat doe je dan hier in Jakarta?? Gewoon stilstaan, en in zijn achteruit zetten. Eindelijk kwamen we bij de ingang aan, werd onze auto eerst grondig doorzocht. Met spiegeltjes werd de onderkant bekeken en alle deuren enzo moesten open. Mochten we doorrijden, stappen we uit bij een ingang van een hotel. Kijk ik op het bord zie ik dat het The Ritz Carlton Hotel is. Voor diegene die het niet kennen: dat is een van de duurste hotels in Jakarta. Alles blinkt en loopt er in mooie pakken. Onderin zit een club waar we heen gingen, maar eerst nog overal door de metaal detector en tassen controle. In die club kwamen wat amerikaanse zangers optreden. Erg mooi en gezellig!
Rond 1 uur naar het huis van die oom en tante gereden waar we bleven slapen.

De volgende dag moesten die oom en tante eerst een nichtje wegbrengen dus hadden wij het huis alleen (samen met de bediendes dan).
Het ontbijt stond al klaar: Macaronischotel om 10 uur 's ochtends! Gelukkig hadden ze ook brood met hagelslag want ik krijg 's ochtends nog steeds niet veel warm eten weg.

's middags gekletst met de familie waarvan er ook een paar Nederlands praten.

Met de taxi gingen we uiteindelijk weer terug naar Tante Umi & Oom Yannis waar we de eerste dag hebben geslapen en ook ons " thuis" is.
Lekker relaxed avondje gehad met veel eten natuurlijk!

Helaas heb ik nog steeds last van een Jetlag waardoor ik pas om half 3 sliep, en ze staan hier al om 5.15 uur op dus het was een kort nachtje :-(

Slapen doen we in Nederland wel ;-)

Kus!

Ik wil haar dan ook enorm bedanken voor het leuke initiatief met jullie boodschappen erin. Ja ik was het vorige kado vergeten omdat ik op Schiphol 8 kilo overgewicht had, Moniek die maakte dat natuurlijk helemaal goed he. Dank jullie wel voor de fijne, lieve, ondersteunende en wijze uitspraken. Sommige waren teveel voor mijn ego hoor ;)

Bedankt mensen en tot de volgende blog!!

Dikke kus van ons,

Krupuk Van Hoek en miss Heitinga

  • 31 Juli 2008 - 07:15

    Nance:

    Hey Dee,

    Wat leuk dat Moniek is overgekomen :) Wel lachen hoe ze haar blog schrijft.

    Maar eh, vertel eens, een oom en tante met limo, chauffeur en bediendes?! Ik wist wel dat er geld zit in jullie familie. Hahahahaha, geintje!

    Geniet er van! Het is leuk om bezoek te hebben :D

    Liefs,
    Nance

  • 31 Juli 2008 - 08:46

    Sandra DML:

    Hey meiden,

    Heel veel plezier met zijn 2en!!!

    Maak er een mooie tijd van!

    Liefs Sandra

  • 31 Juli 2008 - 14:34

    Hoi Moniek En Dewi:

    Fijn dat je goed aangekomen bent Moniek,
    geniet er maar van en natuurlijk veel plezier samen. Groetjes Ina

  • 03 Augustus 2008 - 20:59

    Elto:

    Hoi gekke geiten,
    Leuk dat jullie al iets laten weten.En wat een luxe. Blijf genieten!!
    Liefs, Elly

  • 11 Augustus 2008 - 13:01

    Natasja:

    He dames,

    heerlijk voor dewi om weer is gewoon lekker ouderwets nederlands te kunnen spreken. en willen jullie nog wel terug naar nederland of is het daar toch wel lekker. Ondanks dat we hier veel luxe hebben, maar het mooie weer blijft in het geschied. Geniet er van!

    Groetjes Natasja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Dewi

http://www.flickr.com/photos/24076772@N03/

Actief sinds 04 Feb. 2008
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 12204

Voorgaande reizen:

11 Februari 2008 - 12 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: